werkdag 7 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lisan Graaf - WaarBenJij.nu werkdag 7 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lisan Graaf - WaarBenJij.nu

werkdag 7

Blijf op de hoogte en volg Lisan

09 Februari 2016 | Spanje, Málaga

vandaag weer een werkdag erop zitten. vandaag weer naar de refugio gelopen en meteen doorgelopen naar sectie 1 om samen met Lonneke te beginnen met de eerste schoonmaak. tegen de tijd dat we daar mee klaar waren was het kwart voor elf en zijn we de honden gaan voeren. toen we klaar waren met voeren zijn we met z'n alle pauze gaan houden. na de pauze hebben we met de honden kunnen knuffelen en wat kunnen socialiseren aangezien we van half 12 tot 1 uur niet veel kunnen doen. de bakken die tussendoor leeg waren hebben we wel vast afgewassen. we zijn daarbij lekker in het zonnetje gaan zitten, maar ik begin nu helaas wel veel last te krijgen van mijn zonne-allergie. mijn handen en oren staan onder de bulten en de blaasjes. ik heb het gevoel dat ik echt een bloemkool oor begin te krijgen of zo iets dus daar moet ik wel enorm mee gaan opletten. om 1 uur zijn we gaan lunchen en toen dat klaar was hebben we alle honden die los lopen op het terrein opgesloten om dat de honden van e secties naar het veld gingen. Lonneke en ik hebben daarna de laatste paar bakken afgewassen en zijn toen naar het veld gegaan met sectie twee omdat onze sectie niet naar het veld mag. dit vanwege het feit dat in sectie één alleen honden staan die er pas net zijn en dus nog niet zijn gecastreerd/ gesteriliseerd. nadat we alle honden terug hadden gezet in hun eigen hokken is sectie drie naar het veld gegaan en zijn Lonneke en ik langzaamaan begonnen aan de tweede schoonmaak. toen we daar mee klaar waren hebben we de rest nog een beetje geholpen, maar die waren zelf ook al bijna allemaal klaar. het was toen half vier en daarna hebben we alleen nog maar met honden geknuffeld en gespeeld. de honden hebben wel allemaal scherpe nagels dus staan mijn armen een beetje onder de krassen en de blauwe plekken, maar dat hoort erbij. ik ben zelf veel bij die boxer gaan zitten die er pas twee dagen is omdat hij heel erg moet wennen aan de herrie en de aandacht van alle honden. hij is zo lief en zo aanhankelijk en ik kan niet begrijpen waarom mensen zo'n hond weg kunnen doen en zo kunnen laten vermageren. maar nu krijgt ze van mij af en toe wat extra's maarja dan moet de rest natuurlijk ook wat krijgen anders is het niet eerlijk. tegen kwart voor vijf hebben we in de manden van enkele honden de dekens in terug gelegd die er 's morgens uitgehaald worden. deze krijgen ze omdat het 's nachts nog wel redelijk koud kan worden. die boxer heeft het ook heel koud omdat hij zo mager is dus vanaf morgen krijgt hij 's nachts een jasje aan. dit wordt vast een leuk gezicht en hoop dat ik er een keer een foto van kan maken. om vijf uur mochten we naar huis. ik heb lekker op mijn dooie gemakje gelopen. ik was voort echt moe en gelukkig is het na het werk voornamelijk berg afwaarts richting ons appartement. het is alleen wel een beetje een gevaarlijk stuk omdat je langs de weg loopt waar auto's nou niet echt bepaald langzaam rijden dus daar moet je wel mee opletten. tegen de tijd dat je halverwege bent kom je langs een Aldi en kun je oversteken naar een stoep dit is natuurlijk prettiger lopen dan langs de weg over losse steentjes. nu lekker rustig op de bank en morgen weer een werkdag voor de boeg.