dodingsstation honden - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lisan Graaf - WaarBenJij.nu dodingsstation honden - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lisan Graaf - WaarBenJij.nu

dodingsstation honden

Blijf op de hoogte en volg Lisan

20 Maart 2016 | Spanje, Málaga

ja hoor het is weer raak, ook deze week hebben ze weer veel veranderd in mijn sectie. ze hebben meer als de helft van de honden verplaatst naar andere secties of naar het hotel boven. dit hebben ze gedaan omdat ze wisten dat er deze week 26 honden binnen zouden komen vanuit het dodingsstation. van deze 26 honden hebben ze er 12 bij mij geplaatst en het andere deel is naar boven naar het hotel gegaan. het zijn allemaal kleine honden op één na. dit is nog een jonge kruising mastiff. maar hem hebben ze gered omdat hij een lelijke wond aan zijn keel had en hier wordt in de dodingsstations niets meer aan gedaan. wat bleek toen de hond uit de wagen werd gehaald was dat de wond al helemaal was gaan rotte. het was een wond die de hond heeft opgelopen doordat zijn baasje de hond als pup een halsband om heeft gedaan en deze nooit meer heeft af gedaan. een pup groeit en dus zou de hond een grotere halsband moeten krijgen maar dit is niet gebeurd waardoor de riem in zijn keel is gaan groeien. toen deze hond bij het dodingsstation werd gebracht hebben ze de riem wel verwijderd maar er wordt daar niet meer omgekeken naar dit soort verwondingen omdat de honden die van dit dodingsstation komen er maximaal 10 dagen zitten.
verder heb ik twee yorkshire terriërs gekregen, vier pups waar ik geen ras uit kan halen, een chihuahua ( dit is niet mijn beste vriend) een kruising mini appenzeller sennenhond en nog iets wat ik niet thuis kan brengen en dan nog een jack russeltje en een podenco kruising.
twee dagen geleden kwam ik mijn sectie binnen gelopen en had ik spontaan een nieuwe hond. het is een zwart met een klein beetje wit het is een kruising Cane corso met nog iets anders maar we zijn er nog niet helemaal uit wat het zou kunnen zijn. ook zij komt van het dodingsstation af en ze is zo ongelooflijk mager, maar wat is het een schatje. ze is super speels en energiek en je ziet dat ze heel dankbaar is dat ze een nieuwe kans heeft gekregen. hopelijk knapt ze snel op en wordt ze snel geadopteerd.

helaas hebben we in de afgelopen week ook drie teefjes met pups binnen gekregen. ze worden bij ons af gezet of in de handen geduwd zo van wij kunnen er niet voor zorgen dus mogen jullie het doen. de pups zijn van alle drie de nestjes nog geen acht weken uit dus moeten ook bij de moeder blijven, maar we komen gewoon plek tekort om alle honden te plaatsen. gelukkig zijn er deze week en volgende week weer een heel aantal vluchten waardoor er weer wat ruimte komt om andere honden op te vangen.