1e werkdag - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lisan Graaf - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Lisan Graaf - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Blijf op de hoogte en volg Lisan

01 Februari 2016 | Spanje, Málaga

De eerste stagedag is zeer positief verlopen. Het is een half uur lopen vanaf het appartement naar het bedrijf. Ik kwam op het bedrijf aan met drie andere stagiaires. Twee van deze stagiaires waren er al een week en wisten dus al hoe alles werkten en konden mij alles netjes uitleggen. Je komt binnen via een poort die leidt naar een pleintje. Op dit pleintje liepen al acht honden los rond en kwamen zeer vrolijk naar ons toe. We zijn verder gelopen naar de kluisjes om onze spullen op te bergen en onze regenlaarzen aan te trekken. Vervolgens ben ik met Jessica, een van de twee stagiaires die er al lager waren, meegelopen naar sectie twee. Sectie twee is voor de middelgrote honden. Je komt eerst langs de nieuwe hokken. Dan moet je weer door een poort en kom je bij het hospitaal en de kliniek waar de honden zitten die ziek zijn of gesteriliseerd/ gecastreerd zijn om te revalideren. Dan moet je weer door een poort naar sectie één, dan nogmaals door een hek naar sectie 2. Achter sectie twee is nog een sectie drie en deze is voor de kleine honden en de galgo’s, dit zijn Spaanse windhonden. Toen we op sectie twee aankwamen hebben we een sopje gemaakt, de schraper, de trekker en een schobber gepakt en zijn we naar de hokken gelopen. De honden konden in het pad los rondlopen zodat wij de hokken konden schoonmaken. Verder hebben we de manden moeten schoonmaken en het water moeten verversen. De honden moesten wel per hok loslopen want anders kon het misschien fout lopen. Nadat we de 13 hokken hadden gepoetst hebben we het straatje eerst schoon moeten spuiten voordat we naar het pleintje van sectie twee zijn gegaan. Daar konden we op dezelfde manier poetsen als in het straatje daarna hebben we de honden gevoerd. Toen hebben we pauze gehouden. Na de pauze hebben we nog wat kleine dingen gepoetst en toen was er nog tijd over om met de honden te knuffelen. Om één uur zijn we gaan lunchen. Na de lunch zijn we met de honden naar het veld geweest. De honden moeten dan door alle secties heen en dit is wel lastig omdat ze soms lelijk op elkaar kunnen reageren maar het was allemaal goed gegaan. Er was alleen één hond die zo bang was dat ze in een bench is gekropen en er niet meer uit durfde. We hebben haar mar gewoon laten zitten omdat ze als je haar er probeerde uit te halen terug krabbelde. Toen we op het veld waren met de andere honden hebben we met ze gespeeld. We hebben met tennisballen gegooid die ze weer terug kwamen brengen en zelfs de honden die bang waren leefden helemaal op. Nadat ze één uur op het veld hebben gespeeld en gerend, hebben we ze terug gebracht naar hun sectie. We hebben ze natuurlijk ook weer terug moeten zetten in hun hokken maar tijdens dat we dit aan het doen waren is Jessica in haar arm gebeten. Het was niet ernstig maar het moest wel even gedesinfecteerd worden. Toen zijn de honden van sectie drie naar het veld gegaan en zijn Jessica en ik begonnen aan de tweede schoonmaak van sectie twee. Toen hebben we de voerbakken afgewassen en afgedroogd. Als laatste hebben we het plein nogmaals afgespoeld en droog getrokken. Nadat we met het poetsen klaar waren was er nog tijd om met de honden te knuffelen dus dat was fijn. Zo leren de bange honden ook wennen aan aanrakingen en knuffels. Om 5 uur mochten we naar huis. We zijn eerst nog langs de Aldi geweest voor wat boodschappen en waren tegen 6 uur thuis. Ik ben toen gaan koken en daarna gaan douchen. Ik ben wel lichtelijk verbrand op mijn neus en in mijn nek maarja, dat overleef ik natuurlijk wel.